BannerBannerBannerBanner

Företagskurser

Bemötande, kundvård och retorik

För dig som vill förstå vilken avgörande betydelse bemötande och service har för helheten.

För dig som vill förstå vikten av att kunna lyssna, bemöta och vända samtalets riktning.

För dig som vill kunna hantera människor och skapa goda relationer.

För dig som vill hantera olika typer av människor, skapa god kontakt och ge ett professionellt bemötande.

Arbetssätt

  • Beställarens krav och förväntningar
  • Helhetssyn på serviceorganisationen
  • Värderingar och attityder
  • Ansvar- och arbetssynsätt. Medvetenhet om kundens/medlemmens förväntningar
  • Att kvalitetssäkra de egna processerna för att leverera det kunden/medlemmen vill ha
  • Professionalism

Kommunikation

  • Veta vad jag vill med min kommunikation
  • Självinsikt och ökad medvetenhet om egna och andras kommunikationsmönster
  • Kommunikativ arbetsstil
  • Skapa god kontakt
  • Att ställa frågor som förändrar
  • Aktivt lyssnande
  • Uppmärksamhet på vad som sker när vi kommunicerar
  • Icke-verbal kommunikation
  • Ord, röst och kropp.
  • Om budskapet inte når fram; Hur kan vi kommunicera på ett annat sätt för att få den respons vi vill?

Kundvård/medlemsvård

  • Olika typer av kunder/medlemmar.
  • Att hantera klagomål/svåra kunder/medlemmar
  • Konflikthanteringsstilar
  • Att arbeta med kundvård för att få återkommande kunder/medlemmar
  • Ödmjukhet och glädje! Var till för kunderna/medlemmarna!